اخر ما كتبت على مدونتى الثانية
حيل الدفاع النفسى 2 يمكنك قرائته من هنا..

1/08/2007

السادس...بنتولد

اعتذر عن عدم اتاحة الرواية لفترة

هناك 37 تعليقًا:

ekraammalik يقول...

عزيزي محمد

انا استمتع بما أقرأ فعلا ولكن.... ياريت ماتستعجل وتحاول تنتبه للأملاء لان اضطر مرات اعيد القراءة بس الاخطاء الاملائية هذه الملاحظة الاولى

الملاحظة الثانية من بعد أذنك لماذا هذا الترتيب في الكتابة؟ لماذا تكتب في الوسط وليس من اليمين؟؟؟

جمال روايتك سيظهر في برواز جميل لو ترتب شوية اكثر .... انا اسفة لم احب ان اترك ملاحظات مزعجة بس لو لم اعاني من ازعاجها اثناء القراءة ماكنت تطرقت اليها...

ربنا يوفقك

اكرام- العراق

big big girl...in a big big world يقول...

ياا يا غزالى
رقيقه لدرجه ملهاش حدود
و جميله لدرجه ملهاش حدود
قلتلى يا رب تعجبك النهايه
النهايه انا عارفاها من غير ما تكتبها
بجد انت تفوقت على نفسك
ديما الحزن بيحرك فينا حجات كتير
مستنيه الباقى

shaimaa يقول...

اسلوبك فى السرد جميل اوى
فى انتظار الباقى

غير معرف يقول...

Gazaly amazing but I'm with ekram don't rush ur self and the story will be perfect ensha2 allh Ta7eyatee from the bottom of my heart ur words r so touchy I'll be waiting for he rest

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

الاخت الغالية اكرام...

ربنا يكرمك يارب..انا اسف بالنسبة للاخطاء الاملائية واوعدك هاخد بالى ان شاء الله..

بالنسبة للكتابة فى الوسط فلانى تعودت عليها..ساحاول ان اكتب فى بتسيق الى اليمين ان شاء الله

والجميل هوا مرورك يا طيبة....

ولا لما الاسف ملاحظاتك لم تزعجنى قط بل اسعدتنى....فى انتظارك دائما...

ربنا يكرمك..

محمد الغزالى

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

ياا يا غزالى
رقيقه لدرجه ملهاش حدود
و جميله لدرجه ملهاش حدود
قلتلى يا رب تعجبك النهايه
النهايه انا عارفاها من غير ما تكتبها
بجد انت تفوقت على نفسك
ديما الحزن بيحرك فينا حجات كتير
مستنيه الباقى
big big girl
مرورك هوا الرقيق يا اخيتى فى الله....

وهوا الجميل ايضاء...واوعدك ان النهاية هاتختلف عن كل الى بتتوقعية
ان شاء الله

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

shaimaa
نورتى المدونة...ومرورك هوا الاجمل...

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

صديقى الطيبة ...

شكرا لتعليقك الجميل...وتحية من اعماق القلب اليكى ايضا..يا طيبة..وسوف اهتم بالملاحظان ان شاء الله

بين الأمل و اليأس يقول...

مش عارف انا ممكن اكون دخلت مدونتك قبل كدا ولا لا ولو كنت جيت هنا ازاي انا فوت على نفسي الجمال ده كله
اناعلى فكرة قريت من بداية الحكاية وقريتها ومحستش بملل بالعكس حسيت باشتياق للي جاي وفعلا حسيت بجمال فظيع فيك يارب ياباشا تكمل الحكاية على خير
وفعلا لكل شيء جانبه السيئ والحلو
وكان مقابل هذه البهدلة اللي في حيات اسامةانه بقى دكتور ولقى انسانه فوق الوصف ومش محتاجه كلام لانك قمت بالواجب ربنا يارب يوفقهم
بس مين الابطال
معقول تكون.......
هو مفيش حد يبدع كدا الا لو كان نابع من جواه وعشان كدا انا هاعتبرك البطل
ومستني والله تحفة
وربنا يسترها

Memo يقول...

حلو بس فين الترتيب والرؤيا الشامله للموضوع؟

Memo يقول...

يا ريت تتابع الكتابه عشان انا قريت بعد صعوبة نظرا لبعد السطور و القصه فيها ابعاد جميله جدا
استمر

ذو النون المصري يقول...

قلت كلامي هذا مره انا عجبتني القصه و كانها حقيقيه و قلت لي انها تحوي شيء من الواقع لكن لا كل الواقع
سعدت جدا بالقراءه و اقرار قلته في القصه
لو اجتمع الفلاسفه و علماء النفس في العالم كله كي يفهموا نفسية المراء ما استطاعوا و اعتقد ان ذلك يسري علي الرجال ايضا اوالانسان عموما
لك تحياتي

ekraammalik يقول...

انتظر الجزء القادم

اكرام الغزالي
بغداد

cat_eyes(همس الليل) يقول...

غريبه اوى القصص اللى بتعيشنا فيها دى بالتسلسل دا
انت كاتب؟ ولا دى قصص حقيقه
بس عيشت اوى بجد مع الموقف وكانى كنت بتخيل الفرح ونظره شذى بعين الغيره لندى الى استغلت الفرصه لصالحها بذكاء الانثى
على فكره فعلا اللى يعتقد انو فهم الانثى لم يفهم بعد
تحياتى ليك

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

يا اهلا يا جميل منورنى ...وشكرا لذوقك دة بس من ادبك وجمال اصلك انا بكمل يا استاذى بس انت عارف صعب انك تفكر فى احداث ممتعة..وانا كنت مشغول شوية بس هاكملها ان شاء الله...

معقول اكون....

صدقنى الحكاية كلها نسيج خيال بس ميمنعش ان الواقع بيفرض نفسه سعات

نورت المدونة يا جميل

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

Memo
مش فاهمك بس ممكن تتابعيها من الاول ودى قصة مش موضوع وانا اسف انى بسيب مسفات بس انا اقصد بيها اريح العين وشكرا لذوقك

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

ذو النون الجميل واحشنى والله يارب تكون بخير بالتاكيد يا ذو النون المراة ابسط واعقد كائن فى الكون نورت يا جميل

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

الاغرب هوا السعادة التى اتابتنى عندما رايت ردك...ايوة يا سيدتى انا كاتب...بس على قدى كدة....

وانا موافق...وياريت تتابعى باقى الاجزاء

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

انتظر الجزء القادم

اكرام الغزالي
بغداد
__________________

سيدتى الرقيقة اليوم ترينة باذن الله

hend يقول...

nice post and good story

saso يقول...

انت عارف انا احب اقرا كل الأجزاء مع بعض ..بس كده هافضل افكر في القصة كل يوم..مشهد الحفلة موصوف كأحسن ما يكون
ردود فعل البنات-لا أفهم نفسية المراة متاكد؟؟-اكتر من هايلة

Sharm يقول...

عظمة على عظمة يا غزالي

ياسمين يقول...

ايه الروائع دى

أسلوب جميل وسرد رائع

ايه دة .. بهرتنى

أنا جيت أشوف مدونتك بعد محاورتك مع الزوج صاحب المشكلة

لم ار فى حياتى من يحاور ببراعة مثلك

برافو بجد .. ما بقاش عارف يرد

Paulo Sempre يقول...

Nice Blog.
Thanks!!!
I live in Portugal
Good week
Paulo

Paulo Sempre يقول...

É um excelente blog. Embora não entenda a lingua acho-o interessante.
Obrigado
Paulo

Lisbone - PORTUGAL

Molle atque facetum

brokenheart يقول...

بصراحة

انا عمرى ما قريت اسى زى اللى قريته فى كتاباتك دة .... بس دة ما يمنعش ان الغربة وحشة برده .... وان بلدنا احلى ((فى الحلم)) ..... سؤال توارد الى ذهنى ساعة ان دخلت هنا .... هل انت محمد الغزالى بتاع ايجي ...؟؟

بجد مستنى كتير وكتير من اللى بتكتبه دة بصراحة عاجبنى

Shreif fahmy يقول...

على فكرة منتظر تعقيبك على بوست جديد

http://sfahmy78.blogspot.com/2007/04/9.html

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

ايوة يا همس انا كاتب دى قصة مؤلفة

ربنا يكرمك يارب شكرا على المجاملة دى بجد يارب بس تكونى بخير

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

شكرا يا هند يارب تكون عجبتك

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

صفاء انتى فين يا بنتى؟؟
احسن كدة علشان كل يوم تيجى تقرى القصة ...

مفيش بشرى يقدر يفهم نفسية حواء اصلا يا صفاء ربنا يكرمك
\

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

ربنا يخليك يا شارم

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

شكرا يا ياسمين ربنا يكرمك

اها فاكر ..ربنا يهدى الكل

ربنا يكرمك بس دة من زوقك

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

هانى العزيز ا زيك يا ابو الرجالة عاش من شافك

والاسلا فينا كلنا ربنا يكرم

طبعا الغربة وحشة فعلا...

يب انا يا افندم عمو غزالى

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

اوك يا شريف

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

Thanks Paulo Sempre

واحدة من الناس يقول...

:)))

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

هههههههههههه

شكلك هاتخلصيها النهاردة يا واحدة من الناس ممتاز منتظرك